Thursday 26 June 2014

[Puisi] Semangat Juang Tundukkan Harapan

Semangat Juang Tundukkan Harapan

aku masih berusaha keras

berusaha mewujudkan mimpi yang aku suka


mewujudkan harapan yang sempat berserakan tak tentu arah


yang ku tenggelamkan dalam kesibukan dan keegoisan


berusaha memulai dan berlatih mengasah keingianan yang telah usang


berjuang dari rasa malas yang kadang merajalela


berusaha merangkai lagi serpihan-serpihan ide yang sempat hilang

aku masih disini berdiri pada mimpi lama


mersakan betapa menyenangkankannya bermain kata


menjadi sutradara dalam cerita


betapa rindu yang aku rasa


tatkala aku semppat terlarut dalam kesibukan tiada tara


hingga berceceran segala ide dan imajinasi yang ada


berkarat hingga perlu kurawat agar kembali seperti sedia kala

No comments:

Post a Comment